مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-01سياسي

طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) پای مواعظ حضرت لقمان می نشینند


لقمان (ع) پیامبر نبود، لکن طبق روایات کثیرالتفکر، حسن الیقین و حکیم بود و به قدری حکیمانه سخن می گفت که خداوند متعال در قرآن کریم سخنان خود را ذیل مواعظ ایشان بیان می کند.

- ، جلسه درس اخلاق هفتگی جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام طبق همچون هفته های گذشته با حضور طلاب در مسجد ولی الله اعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و با ذکر نکات اخلاقی توسط حجت الاسلام کرباسی، از نویسندگان تفسیر راهنما و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام کرباسی با آغاز سال تحصیلی جدید به نکات اخلاقی سوره مبارکه لقمان پرداخت و اظهار داشت: لقمان علیه السلام پیامبر نبود، لکن طبق روایات کثیرالتفکر، حسن الیقین و حکیم بود و به قدری حکیمانه سخن می گفت که خداوند متعال ذیل مواعظ ایشان بحث خود را مطرح می کند.

بنابراین کسانی که در محضر حضرت لقمان می نشینند از سخنان حکیمانه ایشان بهره می برند بدانند که آن سخنان مورد تأیید خداوند متعال است و نصایحی که خطاب به فرزندش بیان می کند مناسب حال شما جوانان عزیز است.

تولیت محترم جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام در ادامه ضمن اشاره روایتی از رسول مکرم اسلام صل الله علیه و آله افزود: خداوند متعال در آیه دوازده سوره شریفه لقمان می فرماید: (به واسطه صفاتی که لقمان داشت) بر او منت گذاشته و به او حکمت عطا کردیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) پای مواعظ حضرت لقمان می نشینند

طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) پای مواعظ حضرت لقمان می نشینند